علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

ارزش ویژه برند
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند
ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی
ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت
پایان نامه ارزش ویژه برند خدمات اینترنت پرسرعت
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند خدمات اینترنت پرسرعت
ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت از نگاه مشتریان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

 

 

 

 

چکیده

در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط شرکت مخابرات استان گلستان ، های وب ، آسیاتک و صبانت مورد مطالعه قرار گرفته اند. روش نمونه گیری تصادفی ساده است و تعداد آن 384 نفر درشهرستان گرگان(مرکز استان گلستان) می باشد که برای خرید برندهای فوق به مراکز ارائه دهنده این خدمات اینترنت پرسرعت مراجعه کرده اند. روش تحقیق از نوع کاربردی بوده و طرح تحقیق آن توصیفی از نوع پیمایشی است. روش جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه بوده که با استفاده از روش تحلیل مسیر توسط نرم افزار لیزرل 8 مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

 

نتایج حاصله نشان داد که متغیرهای خانواده به طور غیر مستقیم با تاثیر گذاری بر متغیرهای تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه تأثیر گذار است. متغیر دهان به دهان الکترونیکی نیز به گونه ای غیر مستقیم با تاثیرگذاری بر متغیرهای تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه مؤثر بوده و با آگاهی رابطه ای ندارد و فرضیه فوق رد می گردد. همچنین در این تحقیق تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه برند موثر بوده و رابطه بین آگاهی برند با ارزش ویژه برند تایید نشد.

 

 

 

 

واژه های کلیدی :

ارزش ویژه برند

وفاداری به برند

کیفیت درک شده از یک برند

بازار خدمات و اینترنت پرسرعت

ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی

تداعی برند اطلاعات مثبت درباره یک برند

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول – کلیات پژوهش 

1-1 مقدمه

1-2 بیان مسئله 

1-3 اهداف تحقیق

1-4 اهمیت و ضرورت تحقیق

1-5 چارچوب نظری تحقیق

1-6     فرضیه ها

1-7 تعریف متغیرها

1-8 قلمرو تحقیق

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

 

فصل سوم – روش شناسی تحقیق

3-1   مقدمه

3 -2   روش تحقیق

3-3   جامعه آماری

3-4    نمونه آماری 

3-5   ابزار گردآوری داده ها

3-6   روایی پرسشنامه

3-7   پایایی پرسشنامه

3- 8    روش های تجزیه و تحلیل داده ها

3-9  مدل معادلات ساختاری

  3-9-1   ضرورت مدل معادلات ساختاری در پژوهش حاضر

 

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها 

4-1    مقدمه 

4-2    آمار توصیفی

  4-2-1  جنسیت

   4-2-2  سن

   4-2-3  وضعیت تأهل

   4-2-4  میزان تحصیلات

   4-2-5  شغل

   4-2-6  برند شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در استان گلستان

   4-2-7  مدت زمان استفاده از اینترنت

   4-2-8  آمار توصیفی متغیرها

4-3    آمار استنباطی

   4-3-1  آزمون همبستگی پیرسون

   4-3-2  تحلیل عاملی

     4-3-2-1 ارزیابی برازش كلی مدل

     4-3-2-2 حالت تخمین استاندارد مدل

     4-3-2-3 حالت معناداری اعداد (T – Values) مدل

 

فصل پنجم – نتیجه گیری وپیشنهادات

 5-1     مقدمه

5-2      بررسی یافته های پژوهش با توجه به آمار توصیفی

5-3      بررسی یافته های پژوهش با توجه به آزمون همبستگی پیرسون

5-4      بررسی یافته های پژوهش با توجه به مدل تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری 

  5-4      پیشنهادات تحقیق 

5-5 -1  پیشنهادات کاربردی

  5-4-2   پیشنهادات برای تحقیقات آتی

5-6      محدودیت های تحقیق

 

منابع

ضمائم

 

فهرست جدولها

جدول 3-1  شماره و تعداد سوالات برای سنجش متغیرهای تحقیق

جدول 3-2  ضریب آلفای کرونباخ هر یک از متغیرها

جدول 4-1  توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان

جدول 4-2  توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان

جدول 4-3  توزیع فراوانی مربوط به وضعیت تأهل پاسخ دهندگان

جدول 4-4  توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان

جدول 4-5  توزیع فراوانی مربوط به شغل پاسخ دهندگان

جدول4-6   توزیع فراوانی مربوط به برند شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت استان گلستان به پاسخ-دهندگان

جدول 4-7  توزیع فراوانی مربوط به مدت استفاده از اینترنت پرسرعت پاسخ دهندگان

جدول 4-8  آمار توصیفی متغیرها

جدول 4-9  شاخص های برازش مدل

جدول 4-10 خلاصه ضرایب بدست آمده از تحلیل عاملی

 

 

فهرست نمودارها

نمودار 4-1   توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان

نمودار 4-2   توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان

نمودار 4-3   توزیع فراوانی مربوط به وضعیت تأهل پاسخ دهندگان

نمودار 4-4   توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان

نمودار 4-5   توزیع فراوانی مربوط به شغل پاسخ دهندگان

نمودار 4-6   توزیع فراوانی مربوط به برند شرکت-های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در گلستان 

نمودار 4-7   توزیع فراوانی مربوط به مدت زمان استفاده از اینترنت

نمودار 4-8   مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر خانواده با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

نمودار 4-9   مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

نمودار 4-10  مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر آگاهی با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

نمودار 4- 11 مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر تداعی با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

نمودار 4-12  مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر کیفیت با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

نمودار 4-13  مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر وفاداری با منحنی توزیع نرمال ونمودار جعبه ای

نمودار4-14 مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر ارزش ویژه با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

فهرست شکلها

شکل 1-2    مدل مفهومی تحقیق 

شکل 2-1    عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر

شکل2-2     مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند

شکل 4-1  تخمین استاندارد مدل

شکل 4-2  حالت معناداری اعداد (T – Values) مدل 1

 

 

 

 

 

طراحی هیدرولیکی سرریز شوت با مطالعه پروژه های سدسازی داخل و خارج از کشور

طراحی هیدرولیکی سرریز شوت با مطالعه پروژه های سدسازی داخل و خارج از کشور سرریز سد سرریز شوت اصول طراحی سرریزهای شوت سازه های مهم هیدرولیکی سد معیارهای طراحی هیدرولیکی و هندسی سرریز شوت طراحی هیدرولیکی سرریز شوت با مطالعه…

پرسشنامه بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

پرسشنامه بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه یادگیری الکترونیکی پرسشنامه فرآیندهای مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی پرسشنامه تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی…

بررسی تاثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی

بررسی تاثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی مذهب تشیع ارتباطات فضایی مساجد شیعی ارتباطات فضایی مساجد شیعی بررسی تاثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی دانلود مقالات کارشناسی ارشد معماری دانلود مقالات ارشد معماری رفتن…

پرسشنامه مقیاس تاب آوری کانر- دیویدسون 2003 (cd-risc)

پرسشنامه مقیاس تاب آوری کانر- دیویدسون 2003 (cd-risc) کلمات کلیدی : پرسشنامه استاندارد تاب آوری پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون انواع پرسشنامه تاب آوری پرسشنامه تاب آوری نوجوانان مولفه های تاب آوری کانر و دیویدسون مقیاس تاب آوری کونور…

ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پایان نامه ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی…

اسلایدهای درس مباحث نو کتاب اصول امنیت سیستمها و شبکه های رایانه ای قاضی مغربی و بختیاری

اسلایدهای درس مباحث نو کتاب اصول امنیت سیستمها و شبکه های رایانه ای قاضی مغربی و بختیاری کلمات کلیدی : اسلایدهای درس مباحث نو کتاب اصول امنیت سیستمها و شبکه های رایانه ای قاضی مغربی و بختیاری رفتن به سایت…

پاورپوینت آنتی بیوتیك ها

پاورپوینت آنتی بیوتیك ها پاورپوینت آنتی بیوتیك ها مقاله پاورپوینت آنتی بیوتیك ها تحقیق پاورپوینت آنتی بیوتیك ها پژوهش پاورپوینت آنتی بیوتیك ها پروژه پاورپوینت آنتی بیوتیك ها رفتن به سایت اصلی آنتی بیوتیك های بتا لاكتام الف) پنیسیلین ها…

ارزیابی پیشینه و ارکان کلاهبرداری و تشریح صورتهای مختلف آن

ارزیابی پیشینه و ارکان کلاهبرداری و تشریح صورتهای مختلف آن جرم کلاهبرداری دانلود پایان نامه کلاهبرداری تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری و بررسی عاملهای آن صورتهای مختلف کلاهبردری ارزیابی پیشینه و ارکان کلاهبرداری و تشریح صورتهای مختلف آن تاریخچه و ماهیت…

پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین ناب و چابک

پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین ناب و چابک کلمات کلیدی : پرسشنامه زنجیره تامین ناب پرسشنامه زنجیره تامین چابک پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین ناب پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین چابک پرسشنامه الگوهای ناب و چابک در زنجیره تامین پرسشنامه…

تحلیل دینامیکی غیرخطی برآورد لرزه ای تعیین نقصهای سازه های CBF

تحلیل دینامیکی غیرخطی برآورد لرزه ای تعیین نقصهای سازه های CBF پایان نامه مهاربندهای همگرا پایان نامه بادبندهای همگرا تعیین نقصهای مهاربندهای همگرا برآورد لرزه ای مهاربندهای همگرا رفتار و عملکرد مهاربندهای همگرا دانلود پایان نامه تحلیل دینامیکی غیرخطی سازه…

پرسشنامه عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها

پرسشنامه عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها پرسشنامه بهره وری سازمانی پرسشنامه استاندارد بهره وری سازمانی دانلود پرسشنامه بهره وری سازمانی پرسشنامه سنجش بهره وری سازمان پرسشنامه بهره وری در سازمان پرسشنامه محقق ساخته بهره…

بررسی روشهای قضاوت و داوری در حل اختلافات

بررسی روشهای قضاوت و داوری در حل اختلافات جایگاه قضاوت در قرآن روش های حل و فصل دعاوی روش های حل و فصل اختلافات در ایران حل و فصل مسالمت آمیز و حقوقی دعاوی روش های حل و فصل اختلافات…

پروپوزال درونمایه مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس

پروپوزال درونمایه مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس مضمون مرگ در شعر دفاع مقدس مضمون شهادت در شعر دفاع مقدس مرگ و شهادت در اشعار دفاع مقدس درون مایه مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس بازتاب…

پاورپوینت بررسی سیستم های عامل

پاورپوینت بررسی سیستم های عامل دانلود رایگان پاورپوینت بررسی سیستم های عامل پاورپوینت بررسی سیستم های عامل سیستم های عامل اجراي همروند پردازه ها سيستم تك پردازنده اي الگوريتم Dekker الگوريتم Peterson حالات مختلف ارتباط پردازه ها شرايط لازم براي…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد مبانی نظری سیاست های ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری سیاست های ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری سیاست…

رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای فوق برنامه

رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای فوق برنامه تکلیف مدرسه مشاهده تلویزیون پیشرفت تحصیلی فعالیت های فوق برنامه رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای بعد از مدرسه دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته روانشناسی رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای فوق برنامه رفتن به…

مدیریت دولتی نوین- آون هیوز

مدیریت دولتی نوین- آون هیوز مدیریت دولتی نوین آون هیوز رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب مدیریت دولتی نوین- آون هیوز در 22 صفحه ورد و قابل ویرایش

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان پیشرفت ها در مهندسی نرم افزار - تحلیل تاثیر تکنیک های استخراج داده بر پایگاه داده ها

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان پیشرفت ها در مهندسی نرم افزار - تحلیل تاثیر تکنیک های استخراج داده بر پایگاه داده ها همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه شده دانلود مقاله ترجمه…

ضرورت و رویکرد برنامه ریزی توسعه گردشگری و بررسی فرآیند آن

ضرورت و رویکرد برنامه ریزی توسعه گردشگری و بررسی فرآیند آن برنامه ریزی گردشگری برنامه ریزی توسعه گردشگری فرآیند برنامه ریزی توسعه گردشگری ضرورت برنامه ریزی توسعه گردشگری دانلود تحقیق برنامه ریزی گردشگری دانلود تحقیق برنامه ریزی توسعه گردشگری روش‌های…

مبانی نظری ترویج کشاورزی

مبانی نظری ترویج کشاورزی مبانی نظری ترویج کشاورزی پیشینه تحقیق ترویج کشاورزی مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترویج کشاورزی پیشینه پژوهش ترویج کشاورزی ادبیات نظری تحقیق ترویج کشاورزی دانلود مبانی نظری ترویج کشاورزی دانلود پیشینه تحقیق ترویج کشاورزی فصل دوم…

مبانی نظری تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی

مبانی نظری تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی کلمات کلیدی : گردشگری روستایی گردشگری روستایی در ایران مبانی نظری گردشگری روستایی وضعیت گردشگری روستایی در ایران سطح بندی نظام گردشگری روستایی سطح بندی روستاهای هدف گردشگری سطح…

پاورپوینت آشنایی با انواع اتصالات در ساختمان های فلزی

پاورپوینت آشنایی با انواع اتصالات در ساختمان های فلزی پاورپوینت آشنایی با انواع اتصالات در ساختمان های فلزی انواع اتصالات در ساختمان های فلزی تحقیق انواع اتصالات در ساختمان های فلزی مقاله انواع اتصالات در ساختمان های فلزی اتصالات ساده…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری فعالیت ها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری فعالیت ها مبانی نظری برون سپاری فعالیت ها مبانی نظری در مورد برون سپاری فعالیت ها دانلود مبانی نظری برون سپاری فعالیت ها پیشینه تحقیق در مورد برون سپاری فعالیت ها پیشینه تحقیق…

بررسی فقهی و حقوقی دین با تاکید بر تنزیل

بررسی فقهی و حقوقی دین با تاکید بر تنزیل دیون و مطالبات ماهیت دین تبیین مالیت دین بررسی فقهی دین بررسی حقوقی دین بررسی فقهی و حقوقی دین با تاکید بر تنزیل جایگاه تنزیل در حقوق ایران بیع کالی به…

حقوق متهم در ایران با نگاهی بر اسناد بین المللی

حقوق متهم در ایران با نگاهی بر اسناد بین المللی اصل برائت حقوق متهم عدالت كیفری دانلود پایان نامه رشته حقوق دانلود پایان نامه حقوق حقوق متهم در ایران با نگاهی بر اسناد بین المللی حقوق متهم در نظام حقوقی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *