مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

پروپوزال تخصیص منابع در رایانش ابری با الگوریتم ژنتیک و شبکه عصبی

پروپوزال تخصیص منابع در رایانش ابری با الگوریتم ژنتیک و شبکه عصبی تخصیص منابع در ابر تخصیص منابع در محاسبات ابری روش های تخصیص منابع در رایانش ابری پروپوزال تخصیص منابع در رایانش ابری پروپوزال انتخاب منابع و زمانبندی در…

زندگی نامه و عملکرد سیاسی آموزگار

زندگی نامه و عملکرد سیاسی آموزگار زندگی نامه سیاسی آموزگار عملکرد سیاسی آموزگار نقش و عملکرد آموزگار در حزب رستاخیز سوابق حزبی آموزگار مناصب اداری آموزگار پیش از تصدی مقام نخست وزیری سوابق آموزگار پیش از تصدی مقام نخست وزیری…

پاورپوینت فرار مغزها: بحثي نظري دربارة مهاجرت نيروي انساني پرورده

پاورپوینت فرار مغزها: بحثي نظري دربارة مهاجرت نيروي انساني پرورده کلمات کلیدی : پاورپوینت فرار مغزها تحقیق فرار مغزها پيشينة فرار مغزها رابطة نظام آموزشي و فرار مغزها تعريف فرار مغزها عوامل برانگيزاننده و شكل‌دهنده‌ي فرار مغزها ابعاد شکل دهنده…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شخصیت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شخصیت کلمات کلیدی : پیشینه شخصیت مبانی نظری شخصیت پیشینه شخصیت شناسی پیشینه تحقیق شخصیت پیشینه نظری شخصیت پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی تاريخچه ارزشيابي شخصيت مبانی نظری ویژگی های شخصیتی مبانی نظری تیپ های شخصیت…

مقاله رشته حقوق با عنوان اکراه در قتل

مقاله رشته حقوق با عنوان اکراه در قتل قتل اکراه مقررات كیفرى دانلود مقاله رشته حقوق با عنوان اکراه در قتل خرید مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام…

نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت خودکارآمدی ورزشی

نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت خودکارآمدی ورزشی کلمات کلیدی : فصل 3 خودکارآمدی ورزشی فصل سوم خودکارآمدی ورزشی نمونه فصل سوم خودکارآمدی ورزشی نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه ارشد خودکارآمدی ورزشی فصل سوم پایان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه رضایت شغلی و توسعه منابع انسانی 109 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه رضایت شغلی و توسعه منابع انسانی 109 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی مبانی نظری توسعه منابع انسانی پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران

ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران پایان نامه کمرویی پایان نامه در مورد کمرویی بررسي ميزان اضطراب در نوجوانان بررسي ميزان افسردگي در نوجوانان  تاثیر عملکرد خانواده بر…

ارزیابی و نظارت هشتمین المپیاد ورزشی دانش آموزی کشور

ارزیابی و نظارت هشتمین المپیاد ورزشی دانش آموزی کشور فرآیند ارزشیابی المپیاد دانش آموزی کشور مدیریت در ورزش ارزشیابی و نظارت در تربیت بدنی ارزیابی و نظارت هشتمین المپیاد ورزشی دانش آموزی کشور رفتن به سایت اصلی ارزیابی و نظارت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آزمون 43 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آزمون 43 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آزمون مبانی نظری آزمون پیشینه تحقیق آزمون پیشینه داخلی آزمون پیشینه خارجی آزمون پیشینه پژوهش آزمون پیشینه نظری آزمون ادبیات نظری آزمون چارچوب نظری آزمون…

علائم مختلف اضطراب و طبقه بندی اختلالات اضطرابی

علائم مختلف اضطراب و طبقه بندی اختلالات اضطرابی کلمات کلیدی : علائم مختلف اضطراب تعریف نظری اضطراب تعریف عملیاتی اضطراب طبقه بندی اختلالات اضطرابی تحقیق کامل در مورد اضطراب رفتن به سایت اصلی هدف از این تحقیق پایان نامه بررسی…

فلسفه اعطای ایقاع طلاق به زوج از سوی شارع و دلایل و مستندات آن

فلسفه اعطای ایقاع طلاق به زوج از سوی شارع و دلایل و مستندات آن اختيار زوج در طلاق تفاوت تفويض با نهادهاي مشابه تفاوت تفويض با توکيل تفاوت تفويض با تمليک دلايل و مستندات واگذاري اختيار طلاق به زوج دلايل…

ابزارهای کارآمد زن در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده

ابزارهای کارآمد زن در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده تفاوت ساختار جسمی و روانی زن و مرد ابزارهای زن در تحکیم شخصیت خانواده ابزارهای زن در محبوبیت نظام خانواده ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده تحکیم شخصیت در…

پرسشنامه فرم تجدید نظر و اصلاح شده سازگاری زوجی زناشویی

پرسشنامه فرم تجدید نظر و اصلاح شده سازگاری زوجی زناشویی کلمات کلیدی : پرسشنامه RDAS پرسشنامه سازگاری زناشویی پرسشنامه سازگاري زوجي پرسشنامه سازگاری زوجی زناشویی  فرم تجديد نظر شده مقياس سازگاري زناشويي پرسشنامه سازگاري زوجي اصلاح شده (RDAS) پرسشنامه فرم…

فصل دوم پایان نامه سلامت روان

فصل دوم پایان نامه سلامت روان کلمات کلیدی : مبانی نظری روانشناسی سلامت مبانی نظری سلامت روانی پیشینه روانشناسی سلامت پیشینه تحقیق سلامت روان پیشینه نظری سلامت روان پیشینه داخلی سلامت روان پیشینه پژوهش سلامت روان پیشینه تحقیق در مورد…

تشریح کامل ترکیبات و مراحل تولید نوشابه های گازدار

تشریح کامل ترکیبات و مراحل تولید نوشابه های گازدار نوشابه های گازدار نوشابه های گازدار غیر الکلی ترکیبات نوشابه های گازدار مراحل تولید نوشابه های گازدار تشریح کامل ترکیبات و مراحل تولید نوشابه های گازدار دانلود پایان نامه نوشابه های…

پاورپوینت مدیریت اثربخش جلسات

پاورپوینت مدیریت اثربخش جلسات کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت اثربخش جلسات مدیریت جلسات تعريف‌ جلسه‌ خصوصيات جلسه ضرورت برگزاری جلسات انواع‌ جلسه‌ مراحل برنامه ريزي و كنترل جلسه اركان‌ جلسه‌ و وظايف‌ آنها وظايف رئيس جلسه رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی 5

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی 5 کارآفرینی سازمانی مبانی نظری کارآفرینی سازمانی تاریخچه کارآفرینی سازمانی پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی پیشینه پژوهش کارآفرینی سازمانی مبانی نظری در مورد کارآفرینی سازمانی پیشینه تحقیق در مورد کارآفرینی سازمانی ادبیات نظری کارآفرینی…

پرسشنامه رهبری معنوی ضیائی و همکاران (1387)

پرسشنامه رهبری معنوی ضیائی و همکاران (1387) پرسشنامه رهبری معنوی فرای و همکاران پرسشنامه رهبری معنوی دانشگاه (فرای و همکاران، 2005) دانلود پرسشنامه رهبری معنوی پرسشنامه استاندارد رهبری معنوی پرسشنامه استاندارد رهبری معنوی فرای روایی و پایایی پرسشنامه رهبری معنوی…

مبانی نظری مدلهای ارزیابی عملکرد مالی

مبانی نظری مدلهای ارزیابی عملکرد مالی مبانی نظری مدلهای ارزیابی عملکرد مالی ادبیات و مبانی نظری مدلهای ارزیابی عملکرد مالی پیشینه تحقیق مدلهای ارزیابی عملکرد مالی دانلود پیشینه تحقیق مدلهای ارزیابی عملکرد مالی دانلود مبانی نظری مدلهای ارزیابی عملکرد مالی…

سکه رایگان و بینهایت برای بازی کوییز آف کینگز Quiz Of Kings

سکه رایگان و بینهایت برای بازی کوییز آف کینگز Quiz Of Kings کلمات کلیدی : سکه رایگان Quiz of KingsQuizof Kingsبازی کوییز آف کینگز کوییز آف کینگز سکه رایگان بازی سکه بازی کوییز آف کینگز سکه رایگان کوییز آف کینگز…

پرسشنامه استاندارد فرسودگی شغلی پینس و ارونسون (BM)

پرسشنامه استاندارد فرسودگی شغلی پینس و ارونسون (BM) کلمات کلیدی : پرسشنامه فرسودگی شغلی کارکنان پرسشنامه فرسودگی شغلی پرستاران پرسشنامه فرسودگی شغلی معلمان پرسشنامه فرسودگی شغلی روایی و پایایی پرسشنامه فرسودگی شغلی پرسشنامه فرسودگی شغلی کارمندان پرسشنامه فرسودگی شغلی پینس…

ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوری اطلاعات

ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوری اطلاعات دولت الکترونیک فناوری اطلاعات دولت شهروند – محور دانلود مقاله ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوری اطلاعات سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکرد ارتباطی ستیر 49 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکرد ارتباطی ستیر 49 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رویکرد ارتباطی ستیر مبانی نظری رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه تحقیق رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه داخلی رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه خارجی رویکرد ارتباطی ستیر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات روانی کودکان 43 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات روانی کودکان 43 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات روانی کودکان مبانی نظری اختلالات روانی کودکان پیشینه تحقیق اختلالات روانی کودکان پیشینه داخلی اختلالات روانی کودکان پیشینه خارجی اختلالات روانی کودکان…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *