مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی طراحی محیط زیست با عنوان رابطه باغهای ایرانی با باغهای شرق

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی طراحی محیط زیست با عنوان رابطه باغهای ایرانی با باغهای شرق باغهای ایرانی باغهای شرق تجزیه و تحلیل عناصر باغ ایرانی نظام معماری حاکم بر باغ ایرانی رابطه باغهای ایرانی با باغهای شرق دانلود…

پرسشنامه بررسی رابطه عوامل مرتبط با هزینه های تامین با کیفیت ارتباط خرده فروشان با تامین کنندگان

پرسشنامه بررسی رابطه عوامل مرتبط با هزینه های تامین با کیفیت ارتباط خرده فروشان با تامین کنندگان پرسشنامه هزینه های تامین پرسشنامه عوامل مرتبط با هزینه های تامین پرسشنامه کیفیت ارتباط خرده فروشان پرسشنامه کیفیت ارتباط خرده فروشان با تامین…

یك الگوریتم جدید پیش بینی با استفاده از كوانتیزاسیون خطا در فیلتروفقی RLS

یك الگوریتم جدید پیش بینی با استفاده از كوانتیزاسیون خطا در فیلتروفقی RLS كوانتیزه كردن خطا كاهش نویز ردیابی وسیلة نقلیه RLS رفتن به سایت اصلی

پرسشنامه مقیاس خودشناسی انسجامی با روایی و پایایی

پرسشنامه مقیاس خودشناسی انسجامی با روایی و پایایی کلمات کلیدی : مقیاس خودشناسی انسجامی پرسشنامه خودشناسی انسجامی دانلود پرسشنامه خودشناسی انسجامی پرسشنامه خودشناسی انسجامی 12 سوالی مقیاس خودشناسی انسجامی (ISK، قربانی، واتسون و هارگیس، 2008) رفتن به سایت اصلی پرسشنامه مقیاس…

پرسشنامه بررسی تاثیر برون سپاری خدمات سازمان تامین اجتماعی بر کیفیت خدمات

پرسشنامه بررسی تاثیر برون سپاری خدمات سازمان تامین اجتماعی بر کیفیت خدمات پرسشنامه برون سپاری پرسشنامه برون سپاری خدمات پرسشنامه برون سپاری خدمات سازمان پرسشنامه برون سپاری خدمات سازمان تامین اجتماعی پرسشنامه کیفیت خدمات پرسشنامه تاثیر برون سپاری خدمات بر…

بررسی انواع رگولاتورهای سوئیچینگ و روش کاری آنها

بررسی انواع رگولاتورهای سوئیچینگ و روش کاری آنها ترانسفورماتور ایزوله منابع تغذیه سوییچینگ کنترل کننده منابع تغذیه عملکرد رگولاتورهای سوییچینگ بررسی انواع رگولاتورهای سوئیچینگ و روش کاری آنها دانلود مقاله برق دانلود مقاله مهندسی برق دانلود مقاله رشته برق رفتن…

بررسی مفهوم، اهداف جرم انگاری و آراء در مورد جرم پولشویی

بررسی مفهوم، اهداف جرم انگاری و آراء در مورد جرم پولشویی کلمات کلیدی : مفهوم جرم پولشویی آراء در مورد جرم پولشویی اهداف جرم انگاری جرم پولشویی تحقیق کامل در مورد پولشویی تحقیق جدید در مورد پولشویی رفتن به سایت…

بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی پرداخت یارانه

بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی پرداخت یارانه یارانه اثر پرداخت یارانه بر جامعه اثرات اقتصادی حذف یارانه رابطه یارانه و ارزش های اجتماعی بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی پرداخت یارانه سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش…

صورتهای مختلف اختلاف در عقد نکاح و شروط ضمن عقد

صورتهای مختلف اختلاف در عقد نکاح و شروط ضمن عقد کلمات کلیدی : شروط ضمن عقد وضعیت حقوقی عقد نکاح شروط ضمن عقد نکاح چیست وضعیت حقوقی عقد موقت ازدواج اختلاف زوجین در نوع عقد نکاح اختلاف زوجین در شرایط…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادبیات فارسی نقد فروغ فرخزاد با تکیه بر ناگفته هایی از زندگی ، اندیشه و آثار او

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادبیات فارسی نقد فروغ فرخزاد با تکیه بر ناگفته هایی از زندگی ، اندیشه و آثار او پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادبیات فارسی نقد فروغ فرخزاد با تکیه بر ناگفته هایی از زندگی ،…

ارزیابی عملکرد کارکنان و بررسی کامل شاخص ها و مدل های آن

ارزیابی عملکرد کارکنان و بررسی کامل شاخص ها و مدل های آن مقایسه مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان…

بررسی جهات ابطلال رای داوری با تاکید به نظام حقوقی ایران

بررسی جهات ابطلال رای داوری با تاکید به نظام حقوقی ایران بطلان رأی داوری بطلان رأی داوری در حقوق ایران پایان نامه بطلان رأی داوری در حقوق ایران ابطلال رای داوری پایان نامه ابطلال رای داوری بررسی جهات ابطلال رای…

جغرافیای استان گیلان

جغرافیای استان گیلان دانلود مقاله جغرافیای استان گیلان شهر های استان گیلان سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته جغرافیا fileina خرید پروژه و پایان نامه…

مقاله ترجمه شده رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان بازگشت سرمایه ی امنیتی برای پلت فرم های ابری

مقاله ترجمه شده رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان بازگشت سرمایه ی امنیتی برای پلت فرم های ابری امنیت ابری متریک ها کنترل ها بازگشت سرمایه‎(ROI)‎ بازگشت سرمایه ی امنیتی ‏‎(ROSI)‎ تحلیل سودهزینه مقاله ترجمه شده رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان…

مکان یابی و روند طراحی معماری شهرک دانشجویی

مکان یابی و روند طراحی معماری شهرک دانشجویی تحلیل کالبدی بافت شهر شیراز طراحی معماری مجموعه شهرک دانشجویی طراحی معماری ساختمان های آموزشی دانلود پروژه طراحی معماری شهرک دانشجویی مکان یابی در طراحی معماری روند طراحی معماری شهرک دانشجویی دانلود…

پروپوزال ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان

پروپوزال ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان پروپوزال مدیریت دانش اثربخشی مدیریت دانش سنجش اثربخشی مدیریت دانش محاسبه اثربخشی مدیریت دانش با تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای سنجش اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه پروپوزال میزان اثربخشی مدیریت دانش…

پروپوزال شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با دیتا ماینینگ

پروپوزال شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با دیتا ماینینگ کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی پروپوزال شخصی سازی تبلیغات پروپوزال شخصی سازی تبلیغات اینترنتی پروپوزال شخصی سازی تبلیغات شرکتها پروپوزال شخصی سازی تبلیغات…

دیدگاه های مختلف علت شناسی جرم و ویژگی های بزهکاری زنان

دیدگاه های مختلف علت شناسی جرم و ویژگی های بزهکاری زنان کلمات کلیدی : نظریه های جرم نظریه های بزهکاری اهمیت بزهکاری زنان ویژگی های بزهکاری زنان دیدگاه های مختلف علت شناسی جرم رفتن به سایت اصلی هدف از این…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری ادبیات نظری فرآیند یاددهی یادگیری فصل دوم پایان نامه فرآیند یاددهی…

طراحی روش نوینی در ارزیابی عملکرد بنگاه های اقتصادی

طراحی روش نوینی در ارزیابی عملکرد بنگاه های اقتصادی پایان‌نامه ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی روش های ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها انواع مدل های ارزیابی عملکرد سازمان طراحی مدل ارزیابی عملکرد سازمان…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه و امید و امیدواری

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه و امید و امیدواری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه امید و امیدواری مبانی نظری امید و امیدواری پیشینه تحقیق امید و امیدواری پیشینه داخلی امید و امیدواری پیشینه خارجی امید و…

قوه قاهره و آثار آن بر مسئولیت قراردادی در حقوق ایران

قوه قاهره و آثار آن بر مسئولیت قراردادی در حقوق ایران بررسی تطبیقی قوه ی قاهره قوه قاهره در حقوق ایران فورس ماژور در حقوق ایران اثر فورس ماژور بر قرارداد شرایط تحقق قوه قاهره در حقوق ایران نقش قوه…

استراتژی تبلیغات و عملكرد آن در ساخت آگهی های تلویزیونی

استراتژی تبلیغات و عملكرد آن در ساخت آگهی های تلویزیونی استراتژی تبلیغات تلویزیونی دانلود پایان نامه استراتژی تبلیغات تلویزیونی دانلود پایان نامه آگهی های تلویزیونی عملكرد استراتژی تبلیغات در ساخت آگهی های تلویزیونی استراتژی تبلیغات و عملكرد آن در ساخت…

خواص و کاربرد فلزات سنگین و نحوه حذف آنها از آب و فاضلاب

خواص و کاربرد فلزات سنگین و نحوه حذف آنها از آب و فاضلاب دانلود پایان نامه فلزات سنگین خواص فلزات سنگین کاربرد فلزات سنگین نحوه حذف فلزات سنگین از آب و فاضلاب خواص و كاربرد فلز نقره خواص و كاربرد…

بررسی وضعیت سطوح عملکردی سازه های فولادی تحت اثر سطوح مختلف بر اساس آیین نامه 2800

بررسی وضعیت سطوح عملکردی سازه های فولادی تحت اثر سطوح مختلف بر اساس آیین نامه 2800 آیین نامه 2800 طراحی لرزه ای سازه های فولادی مهندسی زلزله براساس عملکرد طراحی بر اساس عملکرد دانلود پایان نامه ارزیابی عملکرد لرزه ای…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *