نگرش جوانان 29-19 سال به دین

نگرش جوانان 29-19 سال به دین

دینداری جوانان
پایبندی به دین
دانلود پایان نامه نگرش جوانان به دین
دین ورزی جوانان
دانلود پایان نامه پایبندی به دین در دانشجویان
پایبندی مذهبی دانشجویان
دانلود پایان نامه دین ورزی جوانان دانشگاهی
نگرش جوانان 2919 سال به دین

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی

نگرش جوانان 29-19 سال به دین

 

چكیده:

جوانان، سرمایه های عظیم یک جامعه، آینده سازان نظام و افتخار آفرین مردم اند. جامعه شناسان معتقدند جامعه ای سالم است که جوانانی سالم داشته باشد.یکی از راه های مهم تربیت سالم، آشنایی جوانان با آموزه های دینی و بایدها و نبایدهاست. بایدها و نبایدهای دین به مثابه نسخه دکتر است که انسان را از بیماری ها نجات می دهد و نتیجه آن، ایجاد جامعه ای قانون مند، متمدّن و سالم است. اگر در برخی روایات از پیامبر(ص) به طبیب یاد شده، درست بدین معناست، زیرا حضرت با نسخه دین، بیماری های روحی را درمان می کند و مردم را به دین مداری فرا می خواند.

نوع تحصیلات بیشترین تأثیر را برفضای مفهومی دین ورزی داشته است. بطوری كه تصوری كه دانشجویان از دین ورزی مطلوب داشته اند فاصله بیشتری یا بینش سنتی دینی داشته تا تصویری كه طلاب از دین ورزی مطلوب داشته اند. تأثیر گذاری معكوس محل زندگی ودرآمد سرانه خانوار بر تصور سنتی از دین ورزی نشان می دهد كه تصور غیر سنتی از دین ورزی یك فرایند اجتماعی است كه ازقشرهای بالای جامعه شروع شده و به تدریج در قشرهای پایین جامعه اشاعه می یابد.

 

درادوار مختلف تاریخ بشری یكی از مولفه های مهم حیات اجتماعی انسان ها دین بوده است . كمتر جامعه ای را سراغ داریم كه دین با اشكال و تعاریف مختلف در هویت فردی و اجتماعی آن سهم وافری نداشته باشد. دین نه تنها از زندگی انسان امروزی كنار نرفته بلكه همچنان یكی از اركان مهم اجتماعات بشری باقی مانده است. به طوریكه تعمیق تداوم حیات دینی از یك سو گرایش فطری و ذاتی انسان عصر كنونی از سوی دیگر موجب شده دین و گرایشات دینی در زمره مهمترین دغدغه های عصر كنونی باشد.

بازگشت جهانی اندیشه های دینی و جنبش های اجتماعی یكی از غیر منتظره ترین رویدادهایی است كه قرن حاضر با آن مواجه است. امری كه ظهور و بروز دیدگاهها و موانع مختلف در این حوزه را به دنبال داشته است این امر برای جوامع دینی همچون جامعه ما اگر چه فاكتور بسیار مثبتی قلمداد می شود تلاشهای بسیاری را نیز در این حوزه به یاری می طلبد چرا كه حفظ و صیانت از روشهای دینی – اسلامی و دفاع از حقانیت این شریعت آسمانی مسئولیت تك تك آحاد جامعه را خاطرنشان ساخته و وظایف خطیر برنامه میزان نظام را یادآور میشود. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

دینداری جوانان

پایبندی به دین 

نگرش جوانان به دین

 

 

مقدمه:

ارزش های دینی و ملی برای همه انسان ها و همه جوامع مهم است و رعایت آن ها امری ضروری به شمار می رود. سلامت انسان و اجتماع به نسبت بهره مندی از ارزش های انسانی است و با حفظ رابطه ارزش هاست كه می توان با مواجه شدن با پدیده ها روابط منطقی برقرار كرد. قطع یا فاصله بین ارزش ها موجب انحراف یا زوال آن ها می شود و انسان را از حقایق دور نگه می دارد. در اصطلاح جامعه شناسی، ارزش اجتماعی عبارت است از چیزی كه مورد پذیرش همگان است و جامعه ای پایدار می ماند كه ابتدا بر نگه داری و حفظ ارزش های انسانی و ملی خود اهتمام ورزد. نوجوانان و جوانان نقش مهم و تعیین كننده ای در ساختن جامعه به عهده دارند. 

سنین نوجوانی و جوانی از نظر تربیت، دوره نسبتاً دشوار زندگی و یكی از بحرانی ترین مراحل آن می باشد كه با بلوغ جنسی همراه است. تغییرات این دوره تنها در یك جنبه خلاصه نمی شود، بلكه در ابعاد مختلف عاطفی، جسمی، روانی و ارزش های مختلف آن صورت گرفته و تعامل آن ها در فرآیند زندگی یك فرد بسیار قابل ملاحظه است. علاوه بر پیچیدگی موضوع، یافتن زبان ارتباطی با مخاطبان این قشر نیز، موضوع دشواری است؛ به طوری كه آنان هرنوع ارتباطی را پاسخ نمی دهند و تنها به كنش هایی عكس العمل نشان می دهند كه به خوبی اثبات كنند و موفق به درك آن ها شده باشند.

 

نوجوان و جوان می خواهد براساس تفكر و برهان عقلی و دلایل منطقی، مطالب و مسائل مذهبی را بررسی و قبول نماید، زیرا مسائل مذهبی، غالباً در این دوره ارزش واقعی پیدا می كنند و در نظام های زندگی ادغام می شوند؛ لذا، نشان دادن واقعیت های دینی به آن ها در گرایش بیشتر آنان به مذهب مؤثر است و تعصبات غلط باعث سرخوردگی آنان از مذهب ومذهبی ها می گردد. بنابراین، طرز ارائه مسائل مذهبی به آنها بسیار اهمیت دارد و باید دانست كه چه مسائلی را در این دوره به آن ها گفت كه از دین زده نشوند و در عین حال باید آن مسائل را با زندگی تطبیق داد، به طوری كه مسائل دینی با تجربه و عمل توأم شود، تا به زودی از فكر جوان خارج نشود و اثرش در رفتار او ثابت بماند؛ یعنی، دین و علم را با هم به آنان آموزش داد. «اشپرانگر» معتقد است كه در دوره نوجوانی و جوانی ارزش های اساسی زندگی به ترتیب اهمیت به صورت قطعی تر و پایدارتر شكل می گیرد و ارزش های حاكم بر فرد تعیین كننده نوع شخصیت او به شمار می رود.

 

 

فهرست عناوین

 

فصل اول: كلیات تحقیق

طرح مساله

ضرورت و اهمیت مساله

اهداف تحقیق

فرضیات تحقیق

سوالات تحقیق

 

فصل دوم : پیشینه تحقیق

بررسی آثار و پژوهشهای انجام شده

 

فصل سوم: ادبیات موضوع

تعاریف مفاهیم و متغیرهای اساسی تحقیق

چهارچوب فكری تحقیق وارائه نظریات مرتبط با موضوع تحقیق

 

فصل چهارم : روش تحقیق

تعریف جامعه آماری و حجم نمونه

روش گردآوری اطلاعات

 

فصل پنجم : خلاصه نتایج

تجزیه و تحلیل یافته ها

نتیجه گیری

پیشنهادات

محدودیتهای تحقیق

پرسشنامه

فهرست منابع

 

 

فهرست مطالب 

الف ـ سیمای پاسخگویان 47

الف ـ 1 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت 47

الف ـ2ـ توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل 48

الف ـ3ـ توزیع پاسخگویان بر حسب گروه سنی 49

الف ـ 4 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی 50

الف ـ 5 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی 51

الف ـ 6 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب سال ورودی به دانشگاه 52

الف ـ 7 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت فعالیت 53

الف ـ 8 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب میزان متوسط درآمد ماهیانه خانواده 54

الف ـ 9 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب تعداد اعضای خانواده 55

ب ـ توصیف نظرات پاسخگویان 56

ب ـ 1 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین 56

ب ـ 2 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر ارتباط با گروه همسالان کم اعتقاد 57

ب ـ 3 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر وضعیت ظاهری 58

ب ـ4 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر وضعیت ظاهری اساتید 59

ب ـ5 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه 60

ب ـ6 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر برگزاری آئین مذهبی در دانشگاه 61

ب ـ7 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر داشتن حجاب و رعایت آن 62

ب ـ8 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پوشش و آرایش 63

ب ـ9 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز 64

ب ـ 10 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیربرپایی نماز جماعت در دانشگاه 65

ب ـ11 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین 66

ب ـ 12 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اسلامی شدن فضای دانشگاه 67

ب ـ 13 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر تحصیلات خانواده 68

ب ـ 14 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق شهری 69

ب ـ1 ـ 14 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق پایین شهر 69

ب ـ2 ـ 14 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق متوسط شهر 70

ب ـ3 ـ 14 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق بالای شهر 71

ب ـ 15 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین با توجه به محل سکونت 72

ب ـ1 ـ 15 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در شهر 72

ب ـ 2 ـ 15 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در روستا 73

ب ـ 16 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر درآمد 74

ب ـ 17 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر برخورداری از رفاه اقتصادی 75

ب ـ 18 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر سختگیری در مسائل اسلامی در دانشگاه 76

ب ـ 19 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان مطالعه کتب مذهبی در بین دانشجویان 77

ب ـ 20 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر مطالعه مذهبی 78

ج ـ توصیف نتایج 79

ج ـ 1ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر فضای رشد دانشجو برمیزان پایبندی به دین 79

ج ـ 2ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر پوشش و حجاب برمیزان پایبندی به دین 80

ج ـ 3ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر برخورداری از رفاه اقتصادی برمیزان پایبندی به دین 81

ج ـ 4ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز برمیزان پایبندی به دین 82

ج ـ 5 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر محل سکونت بر میزان پایبندی به دین 83

ج ـ6 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر داشتن مطالعه مذهبی بر میزان پایبندی به دین 84

ج ـ 7ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیرسختگیری در دانشگاه برمیزان پایبندی به دین 85

د ـ رابطه بین متغیرهای وابسته و متغیرهای مستقل 86

د ـ 1ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و متغیر جنسیت 86

د ـ 2ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و متغیر وضعیت تاهل 88

د ـ3 ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و متغیر گروه سنی 89

د ـ 4 ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و متغیر رشته تحصیلی 91

د ـ 5 ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و وضعیت اشتغال 94

د ـ 6 ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و میزان متوسط درآمد ماهیانه خانواده 94

د ـ 7 ـ رابطه بین میزان تاثیر تحصیلات خانواده و تعداد اعضای خانواده 95

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول شماره‌ 1ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت 47

جدول شماره 2 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل 48

جدول شماره 3 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروه‌های سنی 49

جدول شماره 4 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی 50

جدول شماره 5 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت فعالیت 51

جدول شماره 6 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سال ورودی به دانشگاه 52

جدول شماره 7 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت فعالیت 53

جدول شماره 8 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متوسط درآمد ماهیانه خانواده 54

جدول شماره 9 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تعداد اعضای خانواده 55

جدول شماره‌ 10ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین 56

جدول شماره‌ 11ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر ارتباط با گروه همسالان کم اعتقاد 57

جدول شماره‌ 12ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر وضعیت ظاهری 58

جدول شماره‌ 13ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر وضعیت ظاهری اساتید 59

جدول شماره‌ 14ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه 60

جدول شماره‌ 15ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر برگزاری آئین مذهبی در دانشگاه 61

جدول شماره‌ 16ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر داشتن حجاب و رعایت آن 62

جدول شماره‌ 17ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر پوشش و آرایش 63

جدول شماره‌ 18ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز 64

جدول شماره‌ 19ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر برپایی نماز جماعت در دانشگاه 65

جدول شماره‌ 20ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین 66

جدول شماره‌ 21ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اسلامی شدن فضای دانشگاه 67

جدول شماره‌ 22ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر تحصیلات خانواده 68

جدول شماره‌ 23ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در مناطق پایین شهر 69

جدول شماره‌ 24ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در مناطق متوسط شهر 70

جدول شماره‌ 25ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در مناطق بالای شهر 71

جدول شماره‌ 26 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در شهر 72

جدول شماره‌ 27 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در روستا 73

جدول شماره‌ 28 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر درآمد 74

جدول شماره‌ 29 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر برخورداری از رفاه اقتصادی 75

جدول شماره‌ 30 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر سختگیری در مسائل اسلامی در داتشگاه 76

جدول شماره‌ 31 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان مطالعه کتب مذهبی در بین دانشجویان 77

جدول شماره‌ 32 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر مطالعه مذهبی 78

جدول شماره‌ 33ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر فضای رشد دانشجو بر میزان پایبندی به دین 79

جدول شماره‌ 34ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پوشش و حجاب بر میزان پایبندی به دین 80

جدول شماره‌ 35 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر برخورداری از رفاه اقتصادی بر میزان پایبندی به دین 81

جدول شماره‌ 36ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز بر میزان پایبندی به دین 82

جدول شماره‌ 37ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر محل سکونت بر میزان پایبندی به دین 83

جدول شماره‌ 38ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر داشتن مطالعه مذهبی بر میزان پایبندی به دین 84

جدول شماره‌ 39ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر سختگیری در دانشگاه بر میزان پایبندی به دین 85

جدول شماره‌ 40ـ  نتایج آزمون مقایسه تاثیر جنسیت بر متغیرهای وابسته 86

جدول شماره 41 ـ توزیع فراوانی میزان تاثیر وضعیت ظاهری بر حسب جنسیت 87

جدول شماره‌ 42ـ  نتایج آزمون مقایسه تاثیر وضعیت تاهل بر متغیرهای وابسته 88

جدول شماره 43 ـ توزیع فراوانی میزان تاثیر حجاب بر حسب وضعیت تاهل 89

جدول شماره 44ـ نتایج مقایسه متغیرهای وابسته و گروه سنی 90

جدول شماره 45ـ نتایج مقایسه متغیرهای وابسته و رشته تحصیلی 91

جدول شماره 46 ـ توزیع فراوانی میزان تاثیر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه و بر حسب رشته تحصیلی 92

جدول شماره 47 ـ توزیع فراوانی میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین بر حسب رشته تحصیلی 93

جدول شماره 48ـ نتایج مقایسه متغیرهای وابسته و وضعیت اشتغال 94

جدول شماره 49 ـ نتایج مقایسه متغیرهای وابسته و متوسط درآمد ماهیانه 95

جدول شماره 50 ـ نتایج مقایسه میزان تاثیر تحصیلات و تعداد اعضای خانواده 95

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودار

 

نمودار شماره 1 ـ  توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب جنسیت 47

نمودار شماره 2 ـ  توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل 48

نمودار شماره 3 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب گروه‌های سنی 49

نمودار شماره 4 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی 50

نمودار شماره 5 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی 51

نمودار شماره 6 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب سال ورود به دانشگاه 52

نمودار شماره 7 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب وضعیت فعالیت 53

نمودار شماره 8 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان متوسط درآمد ماهیانه خانواده 54

نمودار شماره 9 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب تعداد اعضای خانواده 55

نمودار شماره 10 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین 56

نمودار شماره 11 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر ارتباط با گروه همسالان کم اعتقاد 57

نمودار شماره 12 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر وضعیت ظاهری 58

نمودار شماره 13 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر وضعیت ظاهری اساتید 59

نمودار شماره 14 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه 60

نمودار شماره 15 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر برگزاری آئین مذهبی در دانشگاه 61

نمودار شماره 16 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر داشتن حجاب و رعایت آن 62

نمودار شماره 17 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پوشش و آرایش 63

نمودار شماره 18 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز 64

نمودار شماره 19 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر برپایی نماز جماعت در دانشگاه 65

نمودار شماره 20 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین 66

نمودار شماره 21 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اسلامی شدن فضای دانشگاه 67

نمودار شماره 22 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر تحصیلات خانواده 68

نمودار شماره 23 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق پایین شهر 69

نمودار شماره 24 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق متوسط شهر 70

نمودار شماره 25 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق بالای شهر 71

نمودار شماره 26 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در شهر 72

نمودار شماره 27 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در روستا 73

نمودار شماره 28 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر درآمد 74

نمودار شماره 29 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر برخورداری از رفاه اقتصادی 75

نمودار شماره 30 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر سختگیری در مسائل اسلامی در داتشگاه 76

نمودار شماره 31 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان مطالعه کتب مذهبی در بین دانشجویان 77

نمودار شماره 32 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر مطالعه مذهبی 78

نمودار شماره 33 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر فضای رشد دانشجو بر میزان پایبندی به دین 79

نمودار شماره 34 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پوشش و حجاب بر میزان پایبندی به دین 80

نمودار شماره 35 ـ توزیع درصدی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر برخورداری از رفاه اقتصادی برمیزان پایبندی به دین 81

نمودار شماره 36 ـ توزیع درصدی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز برمیزان پایبندی به دین 82

نمودار شماره 37 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر محل سکونت بر میزان پایبندی به دین 83

نمودار شماره 38 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر داشتن مطالعه مذهبی بر میزان پایبندی به دین 84

نمودار شماره 39 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر سختگیری در دانشگاه بر میزان پایبندی به دین 85

 

 

مبانی نظری اهداف و تاثیر حضور آمریکا و اسرائیل در کردستان عراق و نقش آنها در تحولات این منطقه

مبانی نظری اهداف و تاثیر حضور آمریکا و اسرائیل در کردستان عراق و نقش آنها در تحولات این منطقه کلمات کلیدی : مبانی نظری اسرائیل استراتژی اسرائیل در خاورمیانه مبانی نظری تحولات کردستان عراق تحولات سیاسی و امنیتی کردستان عراق…

تحقیق و ﻃﺮاﺣﻲ ﻣﺪارﻫﺎی ﺗﻤﺎم ﺟﻤﻊ ﻛﻨﻨﺪه (Full Adder) ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺮاﻧﺰﻳﺴﺘﻮرﻫﺎی ﺗﻚ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻲ (SET)

تحقیق و ﻃﺮاﺣﻲ ﻣﺪارﻫﺎی ﺗﻤﺎم ﺟﻤﻊ ﻛﻨﻨﺪه (Full Adder) ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺮاﻧﺰﻳﺴﺘﻮرﻫﺎی ﺗﻚ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻲ (SET) بافر گیت اکثریت ابزارهای ﺗﻚ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻲ سلول با قابلیت پیکربندی ﺗﺮاﻧﺰﻳﺴﺘﻮرﻫﺎی ﺗﻚ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻲ (SET) دانلود ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻛﺎﻣﭙﻴ ﻮﺗﺮ ﮔﺮاﻳﺶ…

پاورپوینت رابطه فرهنگ و شخصيت

پاورپوینت رابطه فرهنگ و شخصيت کلمات کلیدی : پاورپوینت رابطه فرهنگ و شخصيت رابطه فرهنگ و شخصيت تأثير فرهنگ بر شخصيت انواع فرهنگ وشخصیت فرهنگ فلسفي فرهنگ پهلواني فرهنگ جمع گرا فرهنگ فردگرا تفاوت فرهنگ فرد گرا و جمع گرا…

مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی

مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی مبانی نظری مدیریت تنوع فرهنگی پیشینه تحقیق سطح مشارکت اجتماعی پیشینه تحقیق مدیریت تنوع فرهنگی مبانی نظری سطح مشارکت اجتماعی مبانی نظری مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی مبانی نظری نظریه…

بررسی سیستمهای آموزش الكترونیكی

بررسی سیستمهای آموزش الكترونیكی ELearning آموزش الكترونیكی معیارهای آموزشی سیستمهای آموزش الكترونیكی دانلود پایان نامه رشته آی تی بررسی سیستمهای آموزش الكترونیكی دانلود پایان نامه آی تی دانلود پایان نامه سیستمهای آموزش الكترونیكی دانلود پایان نامه فناوری اطلاعات رفتن به…

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان داده کاوی جهانی: مطالعه تجربی از روند فعلی پیش بینی آینده و انتشار فناوری

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان داده کاوی جهانی: مطالعه تجربی از روند فعلی پیش بینی آینده و انتشار فناوری داده کاوی داده کاوی جهانی داده کاوی سازمانی نوآوری های فناوری داده کاوی مطالعه تجربی از روند فعلی پیش…

عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی و الگوهای های ارزیابی آمادگی ERP و ارائه مدلی برای آن

عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی و الگوهای های ارزیابی آمادگی ERP و ارائه مدلی برای آن پایان نامه ERP چرخه حیات ERP پایان نامه برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP…

پرسشنامه وسواس فکری و عملی مادزلی با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه وسواس فکری و عملی مادزلی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : تفسیر پرسشنامه وسواس مادزلی دانلود پرسشنامه وسواس مادزلی کلید نمره گذاری پرسشنامه وسواس مادزلی پرسشنامه وسواس اجباری مادزلی دانلود پرسشنامه وسواس فکری عملی مادزلی پرسشنامه…

پروپوزال ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان

پروپوزال ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان کلمات کلیدی : پروپوزال قصد خرید پروپوزال تبلیغات موبایلی قصد خرید مصرف کننده قصد خرید در رفتار مصرف کننده پایان نامه قصد خرید مصرف کنندگان عوامل موثر برای استفاده از تبلیغات…

دانلود پایان نامه رشته مدیریت با عنوان تجارت الکترونیک (بصورت کامل و آپدیت شده)

دانلود پایان نامه رشته مدیریت با عنوان تجارت الکترونیک (بصورت کامل و آپدیت شده) دانلود پایان نامه تجارت الکترونیک دانلود پایان نامه مبادله الكترونیكی كیف پول الكترونیک بانکداری الکترونیکی دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت دانلود پایان…

رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان

رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان تسهیم دانش عملکرد شغلی کارکنان رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان پایان نامه تسهیم دانش پایان نامه عملکرد شغلی کارکنان عوامل موثر بر عملکرد شغلی عوامل موثر بر تسهیم دانش تئوری های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی 56 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مبانی نظری اصول هوش اخلاقی پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی پیشینه داخلی اصول هوش اخلاقی پیشینه خارجی اصول هوش…

مقاله مدیریت ریسك

مقاله مدیریت ریسك ریسك مدیریت ریسك ارتقای اثربخشی سازمانها دانلود مقاله مدیریت ریسك سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه رشته مدیریت fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله…

عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی در سازمان ها و بررسی نظریه های آن

عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی در سازمان ها و بررسی نظریه های آن پایان نامه کارآفرینی پایان نامه کارآفرینی سازمانی دانلود پایان نامه کارآفرینی پایان نامه در مورد کارآفرینی روحیه کارآفرینی سازمانی نظریه های کارآفرینی نظریه های کارآفرینی سازمانی…

راه های شیخ طوسی برای رسیدن به احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان

راه های شیخ طوسی برای رسیدن به احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان روشهای شیخ طوسی در تفسیر التبیان احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان روشهای تفسیری شیخ طوسی روش تفسیری طوسی در التیبان رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق…

ماهیت هویت دینی افراد و بررسی ابعاد آن

ماهیت هویت دینی افراد و بررسی ابعاد آن کلمات کلیدی : ابعاد هویت دینی انواع هویت دینی هویت ملی و دینی جوانان عناصر هویت دینی مفهوم هویت دینی پایان نامه هویت دینی رویکرد روانشناسانه به هویت دینی افراد رویکرد جامعه…

مولفه ها و مدلهای مدیریت دانش و منشا و چگونگی شکلگیری آن

مولفه ها و مدلهای مدیریت دانش و منشا و چگونگی شکلگیری آن مولفه های مدیریت دانش مدلهای مدیریت دانش مولفه ها و مدلهای مدیریت دانش منشا مدیریت دانش چگونگی شکلگیری مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه درباره مدیریت…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت کیفیت فراگیر

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت کیفیت فراگیر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت فراگیر مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه داخلی مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه خارجی مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه پژوهش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد بانک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد بانک مبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد بانک پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد بانک ادبیات نظری ارزیابی عملکرد بانک فصل دوم پایان نامه ارزیابی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی 2 مبانی نظری انگیزش تحصیلی ادبیات نظری انگیزش تحصیلی فصل دوم پایان نامه انگیزش تحصیلی دانلود مبانی نظری انگیزش تحصیلی پیشینه انگیزش تحصیلی پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی پیشینه داخلی انگیزش تحصیلی پیشینه خارجی…

ارائه الگوی بهره برداری بهینه استخراج صیانتی نفت از میدان هفتگل

ارائه الگوی بهره برداری بهینه استخراج صیانتی نفت از میدان هفتگل تزریق گاز بهینه یابی پویا برنامه ریزی تولید تولید صیانتی نفت بهینه یابی پویای تولید نفت در ایران دانلود تحقیق کارشناسی ارشد رشته نفت ارائه الگوی بهره برداری بهینه…

بررسی امنیت در شبکه های بیسیم تحت پروتکل 11 802

بررسی امنیت در شبکه های بیسیم تحت پروتکل 11 802 پروتکل 11 802 شبکه های بی‌سیم شبکه های بیسیم محلی امنیت در شبکه های بی‌سیم بررسی امنیت در شبکه های بیسیم تحت پروتکل 11 802 دانلود پایان‌نامه کارشناسی مهندسی نرم‌افزار…

پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی تحصیلی (cases) جينکز و مورگان با روایی و پایایی

پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی تحصیلی (cases) جينکز و مورگان با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی بندورا پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی جینک و مورگان پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان…

پرسشنامه مقایسه تطبیقی الگوهای ناب و چابک در زنجیره تامین

پرسشنامه مقایسه تطبیقی الگوهای ناب و چابک در زنجیره تامین کلمات کلیدی : پرسشنامه زنجیره تامین ناب پرسشنامه زنجیره تامین چابک پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین ناب پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین چابک پرسشنامه الگوهای ناب و چابک در زنجیره…

پاورپوینت گزارشگری آثار ناشی از تغییر در قیمت

پاورپوینت گزارشگری آثار ناشی از تغییر در قیمت دانلود رایگان پاورپوینت گزارشگری آثار ناشی از تغییر در قیمت پاورپوینت گزارشگری آثار ناشی از تغییر در قیمت الگوی چامبرز حسابداري تورمي شاخص قیمت موانع حسابداری تورمی در ایران معایب استفاده از…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *