چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند

مبانی نظری آمیخته ترفیع
دانلود مبانی نظری آمیخته ترفیع
پیشینه مبانی نظری آمیخته ترفیع
مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته ترفیع
مبانی نظری ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه مبانی نظری ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

چكیده

ارزش ویژه برند به عنوان یک شاخص کلیدی جهت تعیین وضعیت سلامت برند و بازبینی مداوم آن،مرحله ای مهم در مدیریت موثر برند است.با توجه به رویارویی شرکت ها با رقابتی همه جانبه و جهانی در بازار کنونی برند سازی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. شرکت ها به ابزاری جهت افزایش ارزش ویژه برند خود و ایجاد تمایز نیاز دارند. کوشش ها و فعالیت های بازاریابی یکی از مهمترین ابزارها در این راستا می باشد.انتخاب یک آمیخته ترفیع مناسب به بهبود جایگاه هر برندی در میان رقبای خود می انجامد.

 

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف كاربردی و به لحاظ روش انجام تحقیق، توصیفی از نوع علی، می باشد.جامعه آماری این تحقیق شامل همه  مشتریان فروشگاه پروما می باشد که حداقل یک بار از فروشگاه پروما خرید کرده اند و حجم نمونه، 384  نفر که از طریق روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند، است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار SPSS و همچنین لیزرل و تکنیک آماری معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته ایم تا از این طریق ارتباط علی بین معیارهای مدل مشخص شده و بتوان راهکارهای صحیح ومناسب را تدوین نمود. 

 

یافته ها نشان می دهد که تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم به ترتیب اثر مثبت و قویتری نسبت به سایر عناصرآمیخته ترفیع  بر ارزش ویژه برند فروشگاه پروما دارند.همچنین اثر فروش حضوری و پیشبرد فروش مثبت اما ضعیفتر بوده اند.همچنین رابطه معناداری بین پیشبرد فروش و آگاهی از برند ، پیش برد فروش و تداعی با برند ، روابط عمومی و وفاداری به برند ، روابط عمومی و تداعی با برند ،بازاریابی مستقیم و وفاداری به برند ، فروش حضوری و آگاهی از برند مشاهده نشد.

 

 

 

كلمات كلیدی:

برند

آمیخته ترفیع

ارزش ویژه برند

خرده فروشی

فروشگاه زنجیره ای

 

 

 

 

مقدمه

در عصر حاضر با توجه به تاسیس فروشگاه های خرده فروشی و مراکز خرید بزرگ خصوصی رقابت شدیدی بین فعالان صنعت خرده فروشی در جریان است.امروزه مراکز خرید برای جذب مشتریان با هم به رقابت می پردازند،مرکز خریدی که باعث رضایت بیشتر مصرف کنندگان شود در این رقابت برنده خواهد شد(کورویلا و جوشی  ، 2010).  براساس نظر محققین برند ، برند های خرده فروشی نوعا حساسیت بیشتری در مقایسه با برند های محصولات دارند ( آیلاوادی و کلر  ، 2004). 

با توجه به اینکه برند می تواند قلب و روح مخاطب خود را تسخیر نماید و در دنیای امروزی که بازارها مملو از محصولاتی هستند که از لحاظ فیزیکی تفاوت چندانی با هم ندارند،خلق یک برند می تواند تمایز چشمگیری ایجاد کند(لویس و لومبارت  ، 2010).برند گذاری میتوان به طور خاص در خرده فروشی مهم باشد و ماهیتی رقابتی ایجاد کند(وبودا،برنارد و هلسیگ  ،2009).

ارزش ویژه برند غالباً به عنوان ارزشی که یک برند به محصول می دهد توصیف شده است.عموماً ارزش ویژه برند ناشی از کلیه فعالیت هایی است که برای فروش برند صورت میگیرد. بنابراین میتوان آن را بر مبنای فعالیتهای بازاریابی برای برند مورد نظر نیز بررسی نمود.

 

از عوامل مهم برای ایجاد و تقویت ارزش ویژه برند فعالیت های بازاریابی هستند . ارزش ویژه برند حاصل سرمایه گذاری است كه در فعالیت ها ی بازاریابی درگذشته صورت گرفته است . شركت ها از طریق فعالیت های بازاریابی مصرف كنندگان را از برند آگاه ساخته و تصویر مطلوبی از برند در ذهن آنها ایجاد می كنند (ون ریل و همكاران  ، 2005). آمیخته ترفیع به عنوان یکی از اجزای مهم آمیخته بازاریابی می باشد و موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکتها در گرو فعالیتهای ترفیعی و ترویجی آن هاست و شرکت ها هر ساله بودجه بیشتری را برای فعالیت های ترفیعی خود تصویب می نمایند. بسیاری از مدیران صنعت خرده فروشی بدون در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی هزینه های گزافی را به سازمان خود متحمل می کنند در صورتیکه با در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی بر ارزش ویژه برند فروشگاه یا مرکز خرید خود میتوانند ترکیب موثرتری از فالیت های ترفیعی و ترویجی را انتخاب و اجرا کنند. از همین رو در این تحقیق پژوهشگر بر آنست تا تاثیر عناصر آمیخته ترفیع را بر ارزش ویژه برند بسنجد و با پیشنهاد ترکیب فعالیت ترفیعی مناسب مدیران فروشگاه پروما تهران را در بالا بردن ارزش ویژه برند این فروشگاه یاری رساند.

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

فصل 2: ادبیات تحقیق 34

2-1- مقدمه 35

2-2- مفاهیم تحقیق 36

2-2-1- آمیخته ترفیع و ابعاد آن 36

2-2-2- ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده در مدل آکر 47

2-2-3- ارزش ویژه برند 51

2-3- تحلیل و نقد مبانی نظری 55

2-3-1- مدل کلر 55

2-3-2- مدل کاپفرر 57

2-3-3- مدل آکر 58

2-4- مروری بر صنعت خرده فروشی 59

2-4-1- انواع سازمان های خرده فروشی 60

2-4-2- فروشگاه های زنجیره ای 62

2-4-3- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در دنیا 64

2-4-4- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در ایران 66

2-4-5- فروشگاه زنجیره ای پروما 69

2-4-6- جمع بندی صنعت مورد مطالعه 70

2-5- پیشینه تحقیق 70

2-5-1- سوابق تحقیقات داخلی 70

2-5-2- سوابق تحقیقات خارجی 75

2-6- جمع بندی 80

 

 

منابع و ماخذ تحقیق

 

 

 

فهرست جداول

جدول (2-1( انواع سازمان های خرده فروشی 61

جدول (2-2) خلاصه تحقیقات داخلی 71

جدول (2-3) خلاصه تحقیقات خارجی 75

 

 

 

فهرست اشکال

شکل (1-1) مدل مفهومی تحقیق 28

شکل (2-1) مدل کلر 57

شکل (2-2) مدل ارزش ویژه برند کاپفرر از دیدگاه مصرف کننده  (کاپفرر ، 1992) 58

شکل (2-3) مدل ارزش ویژه برند آکر از دیدگاه مصرف کننده  (آکر ، 1991)

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه مکتب های فرزندپروری و سازگاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه مکتب های فرزندپروری و سازگاری مبانی نظری مکتب های فرزندپروری دانلود مبانی نظری مکتب های فرزندپروری مبانی نظری سازگاری دانلود مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق مکتب های فرزندپروری پیشینه تحقیق سازگاری فصل دوم پایان…

داده کاوی پویا با استفاده از عامل هوشمند

داده کاوی پویا با استفاده از عامل هوشمند عامل طبقه بندی رفتار واکنشی رفتار پیش فعال داده کاوی جریان داده ها دانلود داده کاوی پویا با استفاده از عامل هوشمند سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش…

بررسی ماهوی و اقسام عقد نکاح و شروط ضمن آن با تشریح شرط و رابطه آن با عقد

بررسی ماهوی و اقسام عقد نکاح و شروط ضمن آن با تشریح شرط و رابطه آن با عقد کلمات کلیدی : شروط ضمن عقد نکاح شرط ضمن عقد نکاح ماهیت و اقسام عقد نکاح تعریف شرط و رابطه ی آن…

تاثیر فناوری بر ساختار سازمانی شرکتها

تاثیر فناوری بر ساختار سازمانی شرکتها دانلود مقاله کارشناسی ارشد مدیریت دانلود مقالات تاثیر فناوری بر ساختار سازمانی شرکتها دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانلود مقاله تاثیر تکنولوژی بر ساختار سازمانی ساختار سازمانی شرکتها رفتن به سایت اصلی دانلود…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های پیشبرد فروش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های پیشبرد فروش مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش دانلود مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش ادبیات نظری فعالیت های پیشبرد فروش فصل دوم پایان نامه فعالیت های…

بررسی اصول آموزش و پرورش خلاقیت

بررسی اصول آموزش و پرورش خلاقیت نحوه آموزش و پرورش خلاقیت خلاقیت از دیدگاههای مختلف پیشینه آموزش خلاقیت در ایران دانلود پایان نامه خلاقیت بررسی اصول آموزش و پرورش خلاقیت دانلود پایان نامه روانشناسی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان…

زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در عصر ساسانی

زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در عصر ساسانی روحانیون زرتشتی روحانیون عصر ساسانی فعالیت روحانیون عصر ساسانی نحوه شکل گیری روحانیون عصر ساسانی روحانیان زرتشتی در عصر ساسانی زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در…

تئوریهای مختلف انگیزش و تبیین آن در رفتار سازمانی

تئوریهای مختلف انگیزش و تبیین آن در رفتار سازمانی نظریه های انگیزش نظریه های محتوایی انگیزش نظریه های فرایندی انگیزش نظریه های محتوایی و فرایندی انگیزش تحقیق نظریه های انگیزش دانلود تحقیق نظریه های انگیزش تئوریهای مختلف انگیزش تبیین انگیزش…

پاورپوینت اصول زمان بندی تمرینات ورزشی

پاورپوینت اصول زمان بندی تمرینات ورزشی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت اصول زمان بندی تمرینات ورزشی پاورپوینت اصول زمان بندی تمرینات ورزشی اصول زمان بندی تمرینات ورزشی اهمیت و ضرورت طراحی تمرین میکروسیکل نیازمندی های طراحی تمرین زمان بندی تمرینات…

پاورپوینت روش اثباتی در حسابداری

پاورپوینت روش اثباتی در حسابداری پاورپوینت روش اثباتی در حسابداری روش اثباتی در حسابداری روش اثباتی از حسابداری تحقیق روش اثباتی در حسابداری الگوی مبتنی بر تئوری تشکیل سندیکا الگوی مبتنی بر ارزیابی اطلاعات برای تصمیم گیرنده الگوی مبتنی بر…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هویت سازمانی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هویت سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری هویت سازمانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

مقاله رشته گرافیک با عنوان خط و نقطه

مقاله رشته گرافیک با عنوان خط و نقطه خط نقطه عناصر بصری و تجسمی دانلود مقاله رشته گرافیک با عنوان خط و نقطه سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز…

پاورپوینت و ارائه مطلب بودجه ،مبانی و وظایف ،انحرافات و کنترل مدیریت

پاورپوینت و ارائه مطلب بودجه ،مبانی و وظایف ،انحرافات و کنترل مدیریت بودجه بندی بودجه (Budget) ترازنامه بودجه شده بودجه انعطاف پذیر بودجه دستمزد مستقیم مبانی بودجه دانلود پاورپوینت بودجه و کنترل مدیریت پاورپوینت بودجه و بودجه بندی همکاری در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش فرهنگی 39 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش فرهنگی 39 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش فرهنگی مبانی نظری هوش فرهنگی پیشینه تحقیق هوش فرهنگی پیشینه داخلی هوش فرهنگی پیشینه خارجی هوش فرهنگی پیشینه پژوهش هوش فرهنگی پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم عامل های ابری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم عامل های ابری مبانی نظری سیستم عامل های ابری دانلود مبانی نظری سیستم عامل های ابری پیشینه تحقیق سیستم عامل های ابری ادبیات نظری سیستم عامل های ابری فصل دوم پایان نامه سیستم عامل…

بررسی تاثیر آی تی بر شکل گیری سازمان های اطلاعاتی و توسعه دانایی محور در فرآیند جهانی شدن

بررسی تاثیر آی تی بر شکل گیری سازمان های اطلاعاتی و توسعه دانایی محور در فرآیند جهانی شدن جامعه اطلاعاتی توسعه دانایی محور فن آوری اطلاعات جهانی شدن دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت بررسی تاثیر فناوری…

پرپوزال بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی

پرپوزال بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی امر به معروف و نهی از منکر در مساله حجاب امر به معروف و نهی از منکر در مساله بی حجابی بررسی چالشهای امر به معروف و نهی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اجرای احکام داوری بین المللی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اجرای احکام داوری بین المللی مبانی نظری اجرای احکام داوری بین المللی دانلود مبانی نظری اجرای احکام داوری بین المللی پیشینه اجرای احکام داوری بین المللی ادبیات نظری اجرای احکام داوری بین المللی فصل دوم…

پاورپوینت فیزیولوژی فوتبال

پاورپوینت فیزیولوژی فوتبال کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت فیزیولوژی فوتبال بررسی فیزیولوژی فوتبال فیزیولوژی فوتبال تحقیق فیزیولوژی فوتبال تحلیل فیزیولوژی فوتبال مقاله فیزیولوژی فوتبال نیازهای فیزیکی اهمیت قدرت در فوتبال دوره های بی هوازی در فوتبال تمرینات فوتبال تمرین قدرتی،…

دانلودکارآموزی حسابداری در شرکت تعاونی مرزنشینان باجگیران 45 ص

دانلودکارآموزی حسابداری در شرکت تعاونی مرزنشینان باجگیران 45 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی حسابداری در شرکت تعاونی مرزنشینان باجگیران 45 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی حسابداری در شرکت تعاونی مرزنشینان باجگیران 45 ص فرمت : .doc…

کتاب تفکر سیستمی دکتر قاسم مختاری

کتاب تفکر سیستمی دکتر قاسم مختاری کتاب تفکر سیستمی دکتر قاسم مختاری مبانی ابزار و روش رفتن به سایت اصلی کتاب تفکر سیستمی دکتر قاسم مختاری (مبانی ابزار و روش) به تعداد 389 صفحه pdf شامل مباحث زیر می باشد.…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 64 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری…

ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از خشونت علیه زنان و حمایت از قربانیان آن 

ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از خشونت علیه زنان و حمایت از قربانیان آن  کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان راههای پیشگیری از خشونت علیه زنان دانلود پایان نامه خشونت علیه زنان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی مبانی نظری انگیزش تحصیلی مبانی نظری انگیزش پیشرفت تحصیلی مبانی نظری انگیزه پیشرفت تحصیلی پیشینه انگیزش تحصیلی تاریخچه انگیزش تحصیلی پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی فصل دوم پایان نامه انگیزش تحصیلی دانلود مبانی نظری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *